Uitleg Manufactory

DomiNations: Manufactory Deep Dive

Gary, ook bekend als Bubs op de forums, is een ontwerper voor het spel DomiNations. Hij werkt aan de Manufactory, waar spelers munitie kunnen maken. Deze munitie kan worden toegewezen aan verdedigingsgebouwen en aanvalsunits.

Om munitie te maken, moeten spelers eerst materialen verzamelen uit het gebouw zelf en deze gebruiken om componenten in elkaar te zetten. Wanneer er voldoende componenten zijn, kunnen spelers de gewenste munitie maken en toewijzen.

De Manufactory is beschikbaar vanaf het industriële tijdperk en kan snel en goedkoop worden gebouwd. Spelers kunnen allerlei soorten munitie maken en toewijzen aan verschillende eenheden en structuren.

Het proces omvat het volgen van schematische weergaven en het assembleren van benodigde materialen, met opties om de productietijd te versnellen. De toegewezen munitie blijft permanent aanwezig totdat deze naar een andere eenheid wordt verplaatst.

Belangrijk

  • De Manufactory laat spelers munitie maken voor verdedigende en aanvallende eenheden.
  • Spelers verzamelen materialen en zetten componenten in elkaar om munitie te vervaardigen.
  • Gemaakte munitie kan permanent aan eenheden en gebouwen worden toegewezen.

Overzicht van de Fabriek

Maken van Munitie

Bij de fabriek kunnen spelers munitie maken die ze vervolgens kunnen toewijzen aan verdedigingsgebouwen en aanvalseenheden. Het proces begint met het kiezen van een ontwerp dat je wilt volgen en vervolgens bijhouden welke materialen en componenten nodig zijn.

Het is belangrijk om te zorgen dat je genoeg van deze materialen verzamelt om de munitie te kunnen maken. Zodra de benodigde materialen zijn verzameld, kan de munitie worden geproduceerd.

De geproduceerde munitie kan permanent aan een eenheid worden toegewezen, tot het moment dat de speler besluit deze te verplaatsen.

Materialen Verzamelen en Onderdelen Samenstellen

Materialen worden direct van het gebouw zelf verkregen en zijn essentieel voor het samenstellen van de benodigde onderdelen. Elk onderdeel vereist een specifieke set materialen die moeten worden verzameld.

Spelers kunnen ook componenten in de wachtrij plaatsen, zodat ze continu worden geproduceerd. Het is handig om ’s nachts onderdelen in de wachtrij te zetten zodat ze ’s ochtends klaar zijn.

Materialen kunnen ook snel worden verkregen door gebruik te maken van kronen om de productie te versnellen. Anderzijds kunnen spelers er ook voor kiezen om materialen op hun eigen tempo te produceren.

Toewijzing van Munitie aan Troepen en Gebouwen

Als de munitie eenmaal is geproduceerd, kan deze aan verschillende eenheden of structuren worden toegewezen.

In de fabriek kunnen spelers eenvoudig zien welke troepen en gebouwen geschikt zijn voor een bepaalde munitie. Het aanpassen kan via meerdere tabs, afhankelijk van of je een eenheid of een gebouw aanpast.

Spelers kunnen de munitie ook eenvoudig verwisselen tussen eenheden, zodat de beste troepen altijd de meest effectieve hulpmiddelen hebben. Het is eveneens mogelijk om ongebruikte munitie te recyclen en een deel van de gebruikte materialen terug te krijgen.

Het Creëren van de Productiefaciliteit

Beschikbaarheid en Kosten

In het industriële tijdperk wordt de productiefaciliteit geïntroduceerd. De bouw is snel en kostenefficiënt, waardoor spelers onmiddellijk kunnen beginnen met het gebruiken van nieuwe functies zodra deze beschikbaar zijn.

Het biedt een eenvoudige manier om diverse munitie te produceren en te beheren.

Directe Toegang tot Nieuwe Functies

Eenmaal gebouwd, kunnen spelers verschillende munitietypen maken door materialen te verzamelen. Deze materialen worden gebruikt om onderdelen samen te stellen, die vervolgens worden gebruikt om munitie te maken.

Zodra de munitie gemaakt is, kan deze toegewezen worden aan eenheden en structuren, waardoor het strategische mogelijkheden verbetert.

Begeleiden van de Interface in het Fabriekspand

Het Schieten van de Munitie Tab

In de Munitie Tab van het fabriekspand kunnen spelers hun munitie beheren. Hier kunnen ze munitie bekijken en kiezen welke ze willen verbeteren.

Spelers zien ook de voordelen voor ieder munitieniveau en kunnen de benodigde materialen voor elk onderdeel opsporen en assembleren.

Het Uitkiezen en Volgen van een Ontwerpschema

Spelers kunnen schematische ontwerpen kiezen die ze willen bijhouden en de benodigde munitie creëren. Door een ontwerp te volgen, weten ze precies wat er nodig is om munitie te maken.

De interface toont met pictogrammen de minimale niveaus van eenheden en structuren waaraan verdedigingsmiddelen kunnen worden toegewezen.

Het Zien van de Lijst van Munitie

Er is een lange lijst met munitie beschikbaar, en spelers kunnen door de aanwezige ontwerpen bladeren.

In de lijst kunnen ze informatie over de benodigde materialen bekijken, zoals hoeveel van elk onderdeel er nodig is en hoe deze materialen te vergaren.

Dit helpt hen bij het doordacht maken en toewijzen van hun munitie om effectief gebruik te maken van hun middelen en strategieën.

Materialen en Componenten Beheren

Toewijzing van Materialenslots

Bij het bouwen van de fabriek in het industriële tijdperk, kunnen spelers materialen verzamelen. Deze materialen worden toegewezen aan slots om de productie van componenten te vergemakkelijken.

Bijvoorbeeld, het toewijzen van ijzer aan een slot zorgt ervoor dat er om de 40 minuten 10 eenheden ijzer worden geproduceerd.

Daarnaast wordt het bijhouden van de benodigde componenten vergemakkelijkt door track-icoontjes, die de vooruitgang in de productie duidelijk weergeven.

Assemblage van Componenten en Beheer van Schaduwrijen

Eenmaal de benodigde materialen verzameld zijn, kunnen componenten zoals roestvrij staal geproduceerd worden.

Dit gebeurt door de materialen in de assemblagetab te selecteren. De assemblagetijd kan worden versneld of op de achtergrond doorgaan, waardoor meerdere stacks ’s nachts voltooid kunnen worden.

Het toevoegen van componenten aan een rij en het beheren ervan is eenvoudig, waarbij het annuleren van een bestelling direct leidt tot terugbetaling van de materialen.

Terugkrijgen en Annuleren van Componenten en Kosten

Het annuleren van componenten en munitie biedt een refund van 50% van de totale materiaalkosten op dat niveau.

Dit proces kan plaatsvinden door het selecteren van de vraagtekenknop bij het betrokken item.

Spelers kunnen ervoor kiezen om ongewenste munitie te redden en zo een deel van de geïnvesteerde materialen terug te krijgen.

Het Produceren van Amunitie

Het Verzamelen van Voldoende Materialen

Om ammunitie te maken, moet je eerst materialen verzamelen. Deze materialen komen rechtstreeks van het gebouw zelf.

Nadat je de materialen hebt verzameld, kun je beginnen met het maken van de benodigde onderdelen. Het is belangrijk om te weten hoeveel je van elk onderdeel nodig hebt, zodat je precies de juiste materialen kunt verzamelen.

Bijvoorbeeld, voor roestvrij staal moet je de juiste metalen hebben om dit te produceren.

Het Proces van Fabriceren

Zodra je voldoende materialen hebt verzameld, kun je beginnen met de fabricage.

Selecteer het gewenste onderdeel, zoals roestvrij staal, en begin het productieproces.

Tijdens het samenstellen worden de materialen omgezet in de nodige onderdelen. Je hebt de mogelijkheid om meerdere stacks in de wachtrij te plaatsen zodat het proces automatisch verder gaat.

Na het voltooien van het assemblageproces kan de ammunitie worden geproduceerd.

Plaats de onderdelen in de vereiste slots en druk op de productieknop om het te finaliseren.

Deze ammunitie kan daarna direct aan eenheden of structuren worden toegewezen. Amunitie blijft tot uw beschikking totdat je ze verplaatst naar een andere eenheid of structuur.

Toewijzing van Munitie

Toewijzing via de Fabriek Tab

In de Fabriek tab kunnen spelers hun munitie beheren. Hier kunnen gebruikers volgen welke munitie ze beschikbaar hebben en welke ze willen upgraden.

Door een schema te selecteren, kunnen spelers hun gewenste munitie in de gaten houden en zien welke componenten en materialen nodig zijn om deze te vervaardigen.

Gebruik van de Uitrusting Tab

De Uitrusting tab biedt gebruikers de mogelijkheid om munitie toe te wijzen aan verschillende troepen en gebouwen.

Het tabblad is overzichtelijk ingedeeld in categoriegroepen zoals barracks troepen, fabriekstroepen, luchtstriptroepen en defensieve gebouwen.

Gebruikers kunnen gemakkelijk munitie wisselen tussen units. Door een munitie-icoon te selecteren, wordt een lijst getoond van alle eenheden en gebouwen die geschikt zijn voor die specifieke munitie.

Opties voor Troepen- en Gebouwtoewijzing

Munitie kan ook worden toegewezen door een vraagteken aan te klikken, wat gedetailleerde informatie over de eenheid of het gebouw biedt.

Hier kunnen gebruikers de beschikbare munitie voor elke eenheid of elke structuur zien.

Dit geldt voor troepen uit de kazerne, luchtstrip en fabriek, evenals voor verdedigingsgebouwen.

De optie om munitie te verwijderen is ook beschikbaar via deze route, waardoor gebruikers half van de totale materiaalkosten terugkrijgen.

Beheer en Verbeteren van Munitie

Hergebruik van Overbodige Munitie

Munitie die niet langer nodig is, kan worden hergebruikt. Via de outfitting-tab in de fabriek krijg je toegang tot het menu om het munitiestuk te selecteren dat je wilt hergebruiken.

Bij het hergebruik krijg je 50% van de oorspronkelijke materiaalkosten terug. Ook ontvang je alle onderdelen die gebruikt zijn bij het maken van de munitie.

Verbeteren van Munitie

Om munitie te verbeteren, ga je naar de fabriek en selecteer je het tabblad voor upgrades. Daar kies je de munitie die je wilt verbeteren. Zorg ervoor dat je de nodige materialen en onderdelen hebt verzameld om de upgrade uit te voeren.

Upgrades kunnen de effectiviteit van de munitie verbeteren. Zo kun je een strategisch voordeel in het spel behalen.

Plaats een reactie